יום שני, 24 באוקטובר 2016

מי אכל את לואיס


מי אכל את לואיס


כתב ואייר: ג'ון פרדל 

הוצאה: ידיעות ספרים

תרגום: גילי בר הלל סמו


לואיס ואחותו יוצאים להם לטיול ביער רכובים על אופניהם. אך לפתע בולען אוכל את לואיס...אחותו שרה מתעשתת במהירות ורודפת אחרי הבולען כדי להצילו. 
לאורך הספר ישנו סיפור שרשרת של יצור  חדש הטורף את היצור  הקטן ממנו. החוטפנית טורפת את בולען והיא על ידי תת פצחן שנבלע על ידי בולסנית קוצנית המוצאת עצמה בבטנו של בולפוס מחודד.  על אף השמות המסובכים החזרתיות מאפשרת לילדים לזכור אותם ולהשתתף כל פעם מחדש בסיפור העלילה. ניתן גם לשים לב בכל תמונה כיצד חלק מהיצור הבא כבר מציץ ומחכה לחלקו בסיפור.כך שתולים להם הרמזים לעתיד לבוא בנדבך הבא בעלילה.
 שרה היא אמיצה ובעלת תושיה ומצליחה לרדוף אחר היצורים באויר, בים וביבשה בהמציאה כל פעם פתרון אחר המתאים למצב.היא עושה כל שביכולתה כדי להגיע לאחיה. לשם כך היא משכללת בכל פעם את האופניים שלה כדי שיאפשרו לה להגיע לכל מקום. ניתן גם לראות כיצד גם פה שתולים רמזים למה הדברים בהם יכולה שרה להיעזר כדי לשפר את אופניה. .ניתן גם לראות בסוף, כיצד היא חשבה מראש כיצד להתמודד עם המצב כאשר הביאה באמתחתה את הכלי אשר ייסייע לה להציל את אחיה.... 
הצטערתי שכשגיליתי את הספר, מיקה כבר הייתה גדולה ועכשיו נקרתה ההזדמנות לקנות את הספר לדניאל.ביום שהבאתי אותו דניאל ביקש להקריא אותו חמש פעמים....אז במדד דניאל הספר ממש טוב. בהתייחס אלי, כשאני נהנית להקריא את הסיפור כמה וכמה פעמים ברצף, אין ספק שזה ספר שמקבל מקום של כבוד בספריה שלנו. 

ספר מקסים, עם הרבה הומור ואיורים שמהווים חלק משמעותי בעלילה ונשענים על היכולת לשים לב לפרטים שחזקה אצל ילדים בגיל הרך. סיפור הרפתקאות קצר  שמאפשר ללמוד על אומץ, יצירתיות ונחישות וגם על אהבה בין אחים וערבות הדדית. 



ו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה