יום שלישי, 25 באוקטובר 2016

ספרים מומלצים לגיל שנה-חלק א'

לא מזמן שוטטתי לי בחנות ספרים וראיתי אם צעירה שחיפשה ספר לבתה  בת השנה.
היא מיד ביקשה את הספרים הקלאסיים שנחים דרך קבע על מדפו של כל הורה. ברוב חוצפתי (שאינה יודעת גבולות כעיקרון ובנוגע לספרים אז בכלל...) פניתי אליה ושאלתי למה דווקא אלה?
תשובתה הייתה:"זה מה שאני יודעת שטוב". אם כבר פרצתי את הגבול נכנסתי בשעטה פנימה והמלצתי לה על כמה ספרים שעברו ניסויים בבני אדם: אצל דניאל וחלקם גם אצל מיקה. יש לציין שההפרש ביניהם הוא כשש שנים ולכן יש ספרים שדניאל נחשף אליהם ומיקה לא.

החלטתי לחשוף גם אתכם במספר רשימות לכמה ספרים מקסימים שיצאו ויכולים להתאים מגיל שנה לערך.

1. אבא אבא-כתבה נירה הראל ואייר אביאל בסיל.
סיפורה של רוני שאוצר המילים שלה עדיין מצומצם. היא ואמה מטיילות וכל דבר בו הן נתקלות זוכה לקריאת "אבא, אבא" של רוני.
עד הסוף בו מגיע אבא ואז אנחנו מגלים שרוני בעצם מתכוונת כל הזמן למישהו אחר.
החרוזים והעלילה הנגישה לקטנטנים, האיורים המקסימים והצבעוניים של אביאל בסיל יוצרים ספר ילדים מתוק שזוכה במהירות לאהבת הילדים.
ניתן גם  להסביר לילדים על הדברים שרוני פוגשת בדרך ולשיים אותם או לשאול אותם ולנהל שיח על הסיפור.



2. ילדה גדולה-כתבה נירה הראל ואייר אביאל בסיל.
אני כבר מתוודה שאין לי אחוזים במכירות של נירה הראל, אך אני בהחלט חושבת שיש פה סופרת שמייצרת ספרות ראויה גם לפעוטות. 
המשך עלילותיה של רוני. סיפור מחורז שגם הוא מלווה באיוריו המדהימים של אביאל בסיל. שני הספרים על רוני מדברים באותה שפה בטקסט ובאיורים כך שהילדים שנחשפו לספר הראשון ישמחו לראות שוב את רוני בספרה השני.
הפעם סוגיה נוספת שלא זרה לקטנטנים ולהוריהם-"אני לבד!". רוני מחליטה שהיא עצמאית ואינה מוכנה לשבת בעגלה. למרות התחינות של האב, אחרי מסע רגלי רוני נענית לשבת אך רק על כתפיו של אבא ובסוף מוצאת עצמה חוזרת הביתה רכובה על אופניה של אמה. ההתעקשות של הקטנטנים והתמודדות ההורים מסופרים בו בחן רב. 



3. ברכבת יושבת ארנבת -כתבה טובה שיינברג ואיירה ניצה אייל.
ספר שמתאים אף לקטנטנים יותר. סיפורה של ילדה שנוסעת ברכבת עם צעצועיה. הרכבת מורכבת מכסאות שהיא מסדרת כרכבת וכל אחד מהצעצועים יושב על כיסא בצבע אחר. הילדים מתחברים לדמיונה של הילדה שבו הכסאות הופכים לרכבת אמיתית שעוברת מסע קצר ואוספת נוסעים נוספים בדרך. גם כאן החריזה מקסימה והחזרתיות מאפשרות התחברות של הפעוטות. ניתן לשיים דמויות וצבעים ואף לספור את הקרונות ואת הצעצועים. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה