יום ראשון, 12 בינואר 2014

קופסאות וארגזים-יצירה עם הילדים

ארגזים, קופסאות, יצירות ומה עוד?


ביום פינוי הקופסאות והארגזים, מיקה ואני עורכות סיור בשכונה. אנחנו תמיד מגלות אוצרות. הקופסאות והארגזים מובאים אחר כבוד הביתה והם מצטרפים למשפחה של קופסאת הקורנפלקס, גלילי נייר הטואלט, קופסאות התה ועוד ועוד. חוץ מהאפשרות ליצירה יש כאן גם את ערך המיחזור שהוא ערך לא פחות חשוב.
מפתיע לראות מה קורה לילדים כששמים לידם קופסאות וארגזים ואם תוסיפו גם קצת טושים, מדבקות, מנקי מקטרות, צלופן, לבד וגם בריסטולים..........השמיים הם הגבול!

כשהיינו בהופעה של גורי אלפי הוא אמר שכשבאים לקחת חבר שהיה אצל הילד שלך ושואלים :"איך הוא היה?" התשובה הכי טובה שאתה נותן וגם אוהב לקבל :"ממש לא הרגשתי אותם". אז נכון שזה כיף ליצור איתם ועדיין עד כמה שאנחנו מתיימרים להיות מרכז עולמם (לרוב זה הפוך אבל לא נקלקל לנו תיאוריה מוצלחת עם עובדות...), זמן איכות עם החברים הוא לא פחות חשוב והוא מייצר אינטראקציות נפלאות ורעיונות משותפים מקסימים לא פחות.

כמה יצירות שיצאו תחת ידם של מיקה וחבריה: תיאטרון בובות, חניות מסומנות וכביש עם מסלולים ותמרורים, ים עם חוף ומתרחצים, בית וכמובן מכוניות מסוגים שונים. השגיאה הגדולה שלי הייתה שלא ממש תיעדתי בתמונות מוצלחות את הקסם ולכן לאור האמינות הבלתי מעורערת שלי עד כה....תצטרכו להאמין לי. 

למי שעדיין חפץ בתמונות להמחשת הפלא מוזמן להציץ בתמונות ובלינקים הבאים:







אחת מהבעיות שהיו לנו בעבודה עם קרטונים זה הניסיונות לחבר אותם ואז ראיתי את האור. חברת MAKEDO האוסטרלית מייצרת ערכות שמאפשרות שתי סוגי יצירות: ערכות מוכנות להרכבה וערכות בסיס שבהן השמיים הם הגבול והילדים (וגם אתם) יכולים לתת לדמיון להתפרע. בערכה יש מסמרי פלסטיק  ואומים תואמים כדי לחבר את החלקים. יש גם מעין צירים ליצירת דלתות או מכסים. כמו כן מצורף גם כלי עבודה שמאפשר לחתוך קרטון וגם לנקב חורים למסמרים. הכלי הוא בטיחותי מאד ואין חשש שיפצע את הילדים. הערכות הייעודיות להרכבה מכילות גם חלקים מוכנים בהתאם למוצר אותו אמורים להרכיב וצריך רק לחבר ולהתחיל לשחק. 



הערכות הקטנות עולות 25-50 ש"ח והגדולות בממוצע עולות 70-150 ש"ח
את הערכות ניתן להשיג ב: 
 שוקה בבקשה מיוחדת 

רק לציין דבר אחד קטן....אם מדובר בילדים קטנים אתם יכולים ליצור יחד. מגיל 4.5 לערך ומעלה תנו להם להתפרע. אתם לא תאמינו כמה יצירתיות יכולה להיות בלי מבוגר בסביבה. תבלו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה