יום שישי, 10 בינואר 2014

אייבי ובין-ראשית קריאה

אייבי ובין


כתבה: אנני ברוז
איירה: סופי בלקול
תרגמה: עטרה אופק
הוצאת כתר
135 עמודים מנוקדים


סידרת ספרים שממנה תורגמו עד כה ארבעה ספרים. הגיבורות הן שתיים השונות זו מזו אייבי-החנונית, תולעת הספרים, בעלת ידע רב בנושאים שונים,הלבושה תמיד בחצאיות או שמלות 
ובין-tomboy, שובבה, חברותית, שלא אוהבת מסגרות. 
הדמויות מתוארות כילדות אמיתיות, שניתן להזדהות איתן. החברות שמתגבשת לה בין שתי הבנות מאפשרת להן לחוות יחד הרפתקאות המשלבות את האופי הייחודי של כל אחת מהן. הספרים משעשעים ומאפשרים הנאה אמיתית מחוויותיהן של השתיים ונקראים בשטף. העלילה מלווה באיורים מקסימים, הכתב מנוקד וגדול המתאים גם לראשית קריאה. 

מיקה התלהבה מהסדרה וכל ספר שרק יצא מהדפוס כבר נחת אצלינו בבית. ההרפתקאות בסדרה נתנו לה רעיונות רבים שהיא יישמה בבית כמו המעבדה עם השיקויים ויצירת ספר עם לחשי כישוף (מה שאיפשר נחת לאמא הפולניה כשהילדה מיוזמתה כותבת בלי התערבות ועוד נהנית מזה...), מסע לגילוי עצמות דינוזאורים ועוד ועוד. 

מי שעוקב אחר הבלוג, יודע שגדלה לה אצלינו פמיניסטית בהתהוות וכך למצוא סדרת ספרים ,שהגיבורות הן לא נסיכות או פיות אלא ילדות רגילות שמהוות מודל לחיקוי ולהזדהות, היא לא דבר של מה בכך וכך אנו מחכות (לא בסבלנות...) לספר החמישי בסדרה. 

אפשר לנצל את הקריאה המשותפת לשאול את הילדים למי מהדמויות התחברו יותר ומדוע, האם גם להם יש חברים שונים מהם, כיצד? מה היה מעניין בהרפתקאה? האם הם היו עושים דברים אחרת? אפשר להציע לעשות פעילויות דומות לאלו שעולות בספר



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה