יום רביעי, 21 באוגוסט 2013

גור חתול אדם ארוך שיער-ספרים מומלצים לילדים

גור חתול אדם ארוך שיער

כתב: אתגר קרת

אייר: אביאל בסיל

הוצאה: זמורה ביתן


הספר הוא חיית מחמד נפלאה, שובבה, מעלה חיוך ועושה נעים בלב. במציאות הקיימת היום, מוצאים עצמם הורים רבים מתאמנים בג'גלינג בין שני תחומים משמעותיים להם-משפחח ועבודה. הרצון להיות מושלמים בשניהם וההכרה כי "לא ניתן לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלימה" מייצרים רגשות אשם על כך שאנו לא גיבורי העל שחשבנו שאנחנו...
הספר מציג סוגיה זו בצורה מעט גרוטסקית, יחד עם זאת בצורה המאפשרת העלאת רגשות ומחשבות לא פשוטים המלווים אותה. 
הסיפור מסופר מנקודת מבטו של ילד, שאביו עסוק בעבודתו עד מעל הראש. גם כאשר האב מנסה להקדיש זמן איכות לילדו, הוא נקרא באמצע בילוי בגן החיות לסגור עסקה דחופה עם היפנים "והיפנים הם עם מיוחד שלא קונה מכל אחד....". הוא משאיר שטר של 200 ש"ח אצל בנו ומוודא שהוא יודע את כתובתם כדי שיוכל לחזור במונית ו....הולך לו.
הילד מסתובב לו בגן החיות ומשתדל לעשות כיף, אך לא כל כך יודע איך עושים כיף לבד....לבסוף הוא נכנס לכלוב ריק וכותב על שלט  "גור חתול אדם ארוך שיער" ונרדם. הוא פוקח עיניים ומגלה עצמו על ספינה מרחפת הנהוגה בידי רב חובל בשם חבקוק. מסתבר לו כי חבקוק אוסף חיות ומשחררן לסביבתן הטבעית. הוא גם טורח לוודא מה המדריך לגידול כל חיה לפני שהוא משחרר אותה. הוא מבקש לעשות זאת גם לגור חתול אדם ארוך שיער. בשפה הומריסטית וקולחת מתאר הילד כיצד יש לגדל גור חתול אדם ארוך שיער-גורים אלה ניזונים רק ממתקים, הם אוהבים לשחק אבל אם הם מפסידים יותר מפעם אחת נושרת להם הפרווה וכן עוד ועוד טיפים לגידול החיה הנדירה.
כהבטחת חבקוק, הילד מוחזר לסביבתו הטבעית, הלוא הוא ביתו ושם הוא מתעורר שוב-ההיה זה חלום? הוא מוצא את הפנקס לגידול גור חתול אדם ארוך שיער ונותן אותו לאביו, שמשתדל מעתה ואילך, בכל פעם שהם יוצאים לבלות, לגדלו בדיוק לפי ההוראות.

אתגר קרת הוא סופר מוכשר לילדים לא פחות מאשר למבוגרים, הספר הקודם שכתב עם זוגתו, שירה גפן "לילה בלי ירח" (איורים של דוד פולנסקי בהוצאת עם עובד, והומלץ פה בבלוג) הוא יצירת מופת. גם בספר זה הוא מוכיח שאפשר לכתוב ספר ילדים איכותי, בסוגיה לא פשוטה, עם הרבה הומור, חן ושפה שפשוט מתגלגלת לה בנעימות על הלשון. האיורים של אביאל בסיל הינם חלק משמעותי בסיפור, הם מקסימים בצבעוניותם ומפיחים רוח חיים בדמויות ובסיפור העלילה. 

ניתן לשוחח עם הילדים מה המדריך לגידול שלהם, מה הם אוהבים לעשות, איזה פעילויות הם אוהבים לעשות עם אבא ואמא, איך הם מרגישים כשאבא/אמא חוזרים מאוחר ומה ניתן לעשות כדי להתמודד עם הרגשות האלה, ניתן גם להסביר מדוע זה קורה ומה ניתן לעשות בזמן שאתם יחד עימם בבית. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה