יום שישי, 23 באוגוסט 2013

אמיל והבלשים -הצגת ילדים מומלצת

אמיל והבלשים, תיאטרון המדיאטק

מחזה: עידו ריקלין

במאי: רפי ניב 

תלבושות: מוני מדניק

תפאורה: סוטלנה ברגר


ההצגה מבוססת על ספרו של אריך קסטנר בעל השם הזהה.
אמיל, נאלץ ליסוע לבדו ברכבת כדי לבקר את סבתו שגרה בברלין בזמן שאמו צריכה להמשיך ולעבוד כספרית ולדאוג לפרנסתם. אמו שולחת עמו סכום כסף ומדגישה את חשיבות השמירה עליו, כי זהו סכום שעמלה קשות להשיגו.אמיל נתקל בקרון באיש נעים הליכות, המתגלה מאוחר יותר כגנב רב מעללים, המצליח בעורמה לגזול את כספו של אמיל. אמיל אינו מוותר ומחליט ללכוד את הפושע בכל מחיר. הוא מתיידד עם חבורת נערים ויחד עם בת דודתו הם רוקמית תוכנית מחוכמת ואמיצה ללכידת הפושע. 

שיתוף הקהל הוא גורם ייחודי שגרם לילדים (כן, וגם להורים) לקחת חלק פעיל בהצגה. הדבר גרם לקהל הצעיר להרגיש חלק משמעותי וכמי שמסייעים לחבורה האמיצה במאמציה ללכוד את הפושע הנבל.
מיקה הייתה דרוכה בסיפור הבלשי המופלא ועודדה בקריאות נלהבות את השחקנים ללכידת הפושע (כן, גם אמא שלה...). חוויה זו הייתה מאד משמעותית והשאירה רושם זמן רב אחר כך וכן עוררה את הרצון אצל הזאטוטית לשמיעת ספריו של קסטנר. 

תיאטרון המדיאטק הצליח ליצור הצגה נפלאה .הבימוי, המחזה עם השפה הקולחת, העלילה הבלשית, התלבושות האותנטיות לתקופה, המשחק הנפלא של כלל השחקנים ושיתוף הקהל,כמובן, שהיה הדובדבן שבקצפת. כך נוצר לו מתכון נפלא ולא מובן מאליו להצגת ילדים איכותית המאפשרת גם למבוגרים התרפקות על ספר מילדותם הנעור לחיים.

ההצגה גם מאפשרת לשוחח עם הילדים על סוגיות של אמון,  אומץ והתמדה, על חברות ושותפות וגם מאפשרת לפתוח להם צוהר לספרי קסטנר המופלאים.

על פי המדיאטק, ההצגה מיועדת לגילאי 7 ומעלה. לטעמי, ילדים בני 5.5-6 עם סבלנות ושאינם פוחדים מסיפורים בלשיים יכולים בהחלט להינות מהחוויה. 

תבלו! 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה