יום רביעי, 25 באפריל 2012

הצגת ילדים מומלצת (המלאך)



המלאך
כתיבה: אפרים סידון בימוי: ציפי פינס
הפקה משותפת של בית לסין והמדיאטק


ההצגה מספרת את סיפורם של המלאכים שהיינו כולנו לפני שנולדנו. כאשר המלאך הממונה מכה עם מקל השיכחה בין האף לשפתיים למלאכים שאמורים להיוולד, הוא מותיר אצלינו סימן וגם חור שחור בכל הנוגע לעברינו בשמים. 
הסיפור המרכזי הוא סיפורם של שני מלאכים, אראל ובראל, שהם חברים בלתי נפרדים. המלאך הממונה הבטיח להם שהם ירדו לעולם כתאומים. מסתבר שגם החיים בשמים מלאי אילוצים ובראל נאלץ לרדת לארץ ללא אראל. אראל אינו אומר נואש ומחליט לברוח לכדור הארץ בתוך שק החלומות ,שמחלק המלאך פזיאל לילדים בשעות הלילה. 
בראל נולד לו בינתיים בממלכת קמפניה, שהיא ממלכה שתושביה אינם נחמדים כלל ועיקר. כאשר מגיע אראל לקמפניה, הוא נוכח לדעת שחברו משכבר הימים, אינו זוכר אותו. בראל מסכים לשתף פעולה עם אראל ולהתחבר אליו וזאת רק משום שהוא מעוניין לקדם את האינרטסים האישיים שלו. אראל נחלץ לעזרת חברו בראל ומצליח לענות על כל שאלות הנסיכה, כדי שזו תחוס על חיי חברו. נפעמת מחוכמתו, מחליטה הנסיכה להינשא לו. אראל  מגלה שאין בהכרח קשר בין המלאך שהיה בראל בשמיים לאדם שהפך להיות על פני האדמה ורואה את פרצופו האמיתי. בסופו של דבר, נאלץ אראל לחזור למקומו הטבעי בשמיים ונולד אחר כך ב.....ישראל, כמובן. 


השפה הייחודית של סידון מייצרת עלילה עם תובנות ועדיין עושה זאת בחן רב ועוטפת את המתנה בעטיפה של בדיחות שמשעשעות ילדים והורים כאחד. צוות השחקנים גורם לשפה המיוחדת כל-כך לקרום עור וגידים להצגה איכותית ואינטילגנטית. העלילה, התפאורה, התלבושות והבימוי ביד אומן של ציפי פינס,  מייצרים חוויה משובחת  שמעוררת את הילדים לחשיבה ולשיח. 


ההצגה אומנם מיועדת לגילאי 6-9, יחד עם זאת אנחנו היינו עם שתי בנות 4 שנהנינו מאד ועלו לקומה השניה בבית לסין, כדי להמחיז בפואיה את ההצגה. מקסים! (כמובן שאחר כך גם קנינו את הדי. וי. די של ההצגה...)


 הצגה שהעלתה אצלינו שאלות רבות מצד מיקה ואיפשרה לשוחח על נושאים רבים:
על חברות וכיצד אנשים משתנים לפעמים
על התנהגות שאינה אמיתית ועל אינטרסים
על אהבה ומדוע אנו מתחברים לאנשים מסויימים ולא לאחרים


מיקה, שנמצאת עכשיו בשלב של בחינה פמיניסטית של הדברים (כן, מודעות פמיניסטית בגיל הרך) שאלה :
" אמא, למה  יש בהצגה רק  3 מלאכיות ו-5 מלאכים? מה הן יצאו לחופשה?" 
אז אני זורקת מכאן בקשה- להכניס יותר שווינויות להצגות הילדים בליהוק ,ולהפוך דמויות נשיות למשמעותיות ומרכזיות ולהציגן באור חיובי יותר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה