יום שלישי, 24 באפריל 2012

ספרי ילדים מומלצים-מכל הלב (הארנב הזה שייך לאמילי בראון)

הארנב הזה שייך לאמילי בראון
כתבה: קרסידה קאואל אייר: ניל ליטון, הוצאה: כנרת, זמורה ביתן, דביר


לאמילי יש ארנב אפור ומרופט שקוראים לו סנטלי. אמילי וסטנלי אוהבים להפליג יחד למחוזות הדמיון בהרפתקאות שונות. יום אחד, מתדפק על הדלת המשרת הראשי של המלכה שמבקש את סטנלי תמורת דובון חדיש חדש. אמילי מסרבת. המלכה גלוריינה אינה אומרת נואש. היא שולחת את צבא היבשה, את חיל הים ואת חיל האויר ומעלה את ההצעה שהיא מציעה עבור הארנב. אמילי מסרב בתוקף ואף תולה שלט על שער החצר המבהיר שסטנלי הארנב אינו למכירה בעד שום הון שבעולם. עוברים להם כמה חודשים והמלכה גלוריינה שולחת את היחידה המיוחדת לגנוב את הארנב של אמילי בראון. כשאמילי מתעוררת בבוקר היא מגלה לחרדתה שסטנלי נעלם. היה ברור לה מיד מי אחראי לגניבה והיא כעסה מאד. היא צעדה אל הארמון וראתה שם את המלכה בוכיה והיה ברור כי משהו קרה לסנטלי. סטנלי הפך ורוד (הכניסו אותו למכונת הכביסה עם כביסה אדומה...), הוא לא חיייך והוא היה מלא בחומר מילוי ולא היה רך ונעים כמו פעם. אמילי אמרה שהיא לוקחת את סטנלי הביתה. המלכה האומללה אמרה כי אין לה אף צעצוע כמו סטנלי ואמילי ניגשה לארון הצעצועים המלכותי, שלפה משם את הדובון החדיש חדש ונתנה אותו למלכה. היא נתנה לה עיצה:"שחקי איתו כל היום, תשני איתו בלילה, תחבקי אותו חזק חזק וצאי איתו להמון הרפתקאות......תגלי שיש לך צעצוע שהוא שלך באמת"  . כעבור כמה זמן שלא שמעו מהמלכה, הם קיבלו ממנה מכתב תודה ובו רואים אותה עם הצעצוע האהוב עליה, הדובון. 


ספר משעשע מאד עם איורים שמזכירים סרטים מצויירים של פעם. ספר שנוגע בסוגיות משמעותיות לילדים כמו קשר לצעצוע הנותן להם תחושת ביטחון, לחלוק עם אחרים וכמובן רגש הקינאה ומה עושים איתו. 


אפשר לשוחח עם הילדים על קשר לצעצוע מסויים במידה וקיים, האם גם הם לא מוכנים לתת אותו או לחלוק אותו ומדוע. הזדמנות נפלאה לשוחח על קינאה-האם כאשר יש משהו למישהו אחר חייב להיות לנו אותו דבר, מה הם עושים כשיש משהו לחבר וגם הם רוצים, האם כל מה שיש לאחרים טוב גם לנו?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה