יום ראשון, 22 באפריל 2012

ספרי ילדים מומלצים מכל הלב (שולה הכוכבים)

שולה הכוכבים
כתבה: אורה קרופיק, איירה: עפרה עמית, הוצאה: קוראים


סיפור קסום על שולה הכוכבים, אשר דג כוכבים ומוכר אותם בדוכן בשוק. הכוכבים שלו הם מגשימי משאלות והוא מוכן לתת אותם ברגע שנותנים לו סיבה מספקת. וכך מקבלים כוכב ,בין היתר, ילד שמתגעגע להוריו שעובדים עד שעה מאוחרת וגם ילדה שרוצה לחלום חלומות טובים בלילה. כאשר שולה הכוכבים חילק את כל הכוכבים שלו והוא מסיים את עבודתו ונפנה ללכת., הוא שומע קול ילדה המבקשת גם היא כוכב. שולה הכוכבים אומר לה שנגמרו כל הכוכבים ורק מחר יגיע שוב עם כוכבים חדשים. הילדה מתעקשת לקבל כוכב שיגשים את משאלתה, כוכב שישמור על אביה החולה. היא אינה מוותרת ומצליחה לשכנע את שולה הכוכבים לצאת עימה לים הסוער. כאשר הים סוער וגועש שולה הכוכבים רוצה לוותר ולחזור לאחור, אך הילדה אינה אומרת נואש ושולה הכוכבים חותר איתה למקום בו נופלים הכוכבים. הילדה מביטה לשמיים ורואה את הכוכבים הנופלים. היא דגה לה כוכב אחד ויודעת שזהו הכוכב שיגשים את משאלתה. 


סיפור אופטימי  וקסום על תקווה ועל הגשמת משאלות. האיורים של עופרה עמית הם מדהימים ביופיים, עוצמתיים ומאפשרים לעלילה להיראות ממש כמו סרט שקהל המקריאים והמאזנים הופך להיות חלק ממנו. הדמויות והתנועה גורמים לקורא להינשא מעל גלי הדמיון אל עבר הקסם שטמון בכוכבים מגשימי משאלות.  


ניתן לדבר עם הילדים מה המשאלות שלהם וכיצד ניתן להגשים אותן. ניתן לשוחח על משמעות התקווה וחוסר הרצון להתייאש. ניתן לבחון את סוף הסיפור ולשאול מה קרה לילדה ולאביה, מה היו המשאלות של ילדים אחרים שהיגיעו למחרת היום. 

תגובה 1: