יום שישי, 20 באפריל 2012

ספרים מומלצים-מכל הלב (הכבשה שבאה לארוחת הערב)

הכבשה שבאה לארוחת הערב
כתב: סטיב סומלמן, אייר: ג'ואל דרידמי הוצאה: כנרת, זמורה ביתן, דביר


זאביק הזאב כבר מאס במרק ירקות. הוא היה רעב מאד ופילל לכבשה קטנה שממנה יכין שווארמה, המאכל האהוב עליו. פתאם הוא שומע דפיקה בדלת. ומי עומדת בפתח? כבשה קטנה. זאביק מכניס בשמחה את הכבשה לביתו, כאשר מחשבה אחת במוחו. לצערו, מכשולים מונעים ממנו לממש את תוכניתו.
לכבשה קר אז זאביק מחמם אותה כי הוא לא יכול לאכול כבשה קפואה. כשהכבשה רעבה הוא מאכיל אותה כי הוא לא רוצה לאכול כבשה עם בטן מקרקרת מחשש שיקבל קלקול קיבה.
 הכבשה, שאכלה במהירות, מתחילה לשהק. זאביק אובד עיצות ומנסה בפעלולים שונים להפסיק את השיהוק.לבסוף מתכרבלת הכבשה הקטנה בזרועתיו ונרדמת. לזאביק, ההרגשה מאד מוזרה, כי הוא אף פעם לא התחבק עם ארוחת הערב שלו. הרגשות האלה גורמים לו להפסיק להיות רעב.
כשהתעוררה הכבשה ונתנה לזאביק נשיקה גדולה, הבין זאביק שמערכת היחסים המתפתחת היא בעייתית. הוא הלביש אותה בגדים חמים ושילח אותה החוצה, כי פחד שהסוף לא יהיה סוף מהאגדות.
זאביק חושב וחושב ולבסוף מתחרט על שסילק את הכבשה הקטנה, כי הבין שהיא מעוררת בו רגשות שלא חש אף פעם. הוא פותח את הדלת ותר אחרי הכבשה הקטנה. הוא מודאג ממה יקרה לכבשה קטנה ביער גדול וחשוך. לאחר שאינו מוצא אותה, הוא חוזר עצוב לביתו. בבית, הוא מוצא את הכבשה הקטנה מה שעושה לו נעים בלב. הכבשה נשארת עם זאביק והוא נגמל מכבשים וחוזר למרק הירקות.


ספר מצחיק מאד, עם הומור משובח, דרמה ומתח. האיורים המקסימים מצליחים לתאר היטב את ההתפתחות בעלילה ואת השינוי ברגשות של זאביק מתאווה גדולה לשווארמה ועד דאגה וחיבה לכבשה. 

בין הספרים שהצחיקו את מיקה מאד וגם עוררו בה רצון לשאול שאלות על העלילה ועל הרגשות שעוררו בה. אם לומר את האמת, גם אחד הספרים שמאד הצחיקו את אמא שלה. מהספרים שכיף להקריא שוב שוב. 
ניתן לדבר עם הילדים האם הם מאמינים שהזאב אכן יכול להשתנות ומדוע, ניתן להציף את הסיבות בגללן רצה שתישאר הכבשה בהתחלה ובסוף, ספר שמאפשר לדבר על רגשות ומתי הם עולים בנו וכיצד ניתן להתמודד עם רגשות שלא עושים לנו נעים, האם אנשים שונים כל כך יכולים בסוף להיות חברים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה