יום חמישי, 19 באפריל 2012

ספרי ילדים מומלצים-מכל הלב (טיפ טיפה של חורף)

טיפ טיפה של חורף
כתב: פול סטיוארט, אייר: כריס רידל, הוצאה: מעריב
החורף בפתח, וקיפוד עומד להתחיל את שנת החורף שלו. הוא כותב על גזע עץ בקשה לחברו הטוב, ארנב:" ארנב יקר, שמור לי בבקשה טיפ טיפה של חורף". ארנב, שאינו ישן שנת חורף, עסוק בלמצוא מזון. הוא לא מצליח כל כך למצוא אוכל, מלבד דברים חומים כמו: קליפה מגזע עץ ובלוט. לאחר שסיים ללעוס את הקליפה ואחז בבלוט, הוא מתבונן בגזע שמולו, ונוכח לדעת שאכל חלק מהמסר של הקיפוד:" שמור לי בבקשה טיפ טיפה
של ...". ארנב אכל את המילה האחרונה. מרוב הפתעה, נופל הבלוט מידיו ומתגלגל בשלג. כך נוצר לו כדור שלג גדול ואז גם נזכר ארנב בבקשתו של קיפוד "טיפ טיפה של חורף!". הוא מחליט לשמור לקיפוד את כדור השלג כמזכרת לחורף. כמובן שמהכדור הגדול נותר לו כדור קטנטן, אך גם הוא מספיק לקיפוד כדי להבין מהו חורף.


סיפור מקסים על חברות וגעגועים, ספר חמים על חורף, המלווה באיורים המדהימים של כריס רידל. הדמויות הרכות עם התכונות האנושיות כל כך, מאפשרות הזדהות עם מחשבותיהן, רגשותיהן ומעשיהן. ספר שהוא תענוג צרוף ומחמם את הלב גם כשקר בחוץ.


אפשר לשוחח עם הילדים על החורף-מה מזכיר להם חורף, איזה דברים יכול היה ארנב לשמור לקיפוד שיסבירו מה זה חורף. ניתן גם לשוחח על געגועים לחברים ומה עושים עם הרגשות האלה, מה קורה אם לא רואים חבר זמן רב, מה הם מוכנים לעשות בשביל חבר טוב. 







2 תגובות:

  1. אתמול הלכתי וחיפשתי את הספר הזה, אין אותו בנמצא בצומת ספרים.

    השבמחק
    תשובות
    1. אם אתה גר באיזור המרכז-בצומת ספרים בירקונים (ליד צומת ירקון בפ"ת) יש סניף גדול שלהם. אני הייתי מנסה דרכם. יש להם בדרך כלל ספרים שלא נמצאים בסניפים הקטנים יותר. בנוסף-יש גם את רשת סטימצקי ששווה לבדוק גם בסניפים שלהם.

      מחק