יום רביעי, 18 באפריל 2012

ספרי ילדים מומלצים-מכל הלב (להתראות באנטארקטיקה)

להתראות באנטארקטיקה
כתבה: נורית זרחי, איירה: בתיה קולטון הוצאה:כנרת, זמורה-ביתן, דביר


ספר מיוחד המספר על מר זום, שיום אחד בדרכו לעבודתו, מקבל חבילה. מר זום לא מעוניין בחבילה, יש לו עיסוקים רבים והוא לא כל כך מעוניין לדאוג למישהו נוסף חוץ מלעצמו.  מר זום שומע קול בוקע מהחבילה. הוא מתקרב ומנסה לשמוע מה הקול אומר. בשל חוסר הבנתו את דברי הקול הבוקע מהחבילה ומתוך רצונו למהר ולהיפטר ממנה, הוא מוצא עצמו מתרוצץ ממקום למקום. לאחר שחצי יום ביזבז בהתרוצצויות, הוא מחליט לחזור לעבודה תוך פליאה על כך שהוא מקשיב לחבילה מדברת. כשהוא מגיע למשרד הוא מגלה שבתוך החבילה מסתתרת לה ביצה. הוא גם מגלה שהוא פתח את החבילה לפני הזמן, משמע הדבר עלול לפגוע בביצה. הוא מחליט לקחת אחריות ולדאוג למישהו אחר חוץ מלעצמו . מר זום עושה את הדבר היחיד שעולה על דעתו כדי להציל את הביצה-הוא דוגר עליה עד שזו תבקע. כאשר הביצה בוקעת, יוצא ממנה פינגווין קטן, שמבקש להגיע לאנטארקטיקה. למרות המאמץ הכרוך בדבר, מר זום לוקח אותו לשם אל אימו, פנינה. הפרידה אינה פשוטה, אך מר זום מבטיח לשמור על קשר ולבוא לבקר. הוא אף משאיר פלאפון לפינגווין הקטן, שיוכל להתקשר אליו אם יתגעגע.


ספר מקסים שבבסיסו המסר כי לחשוב רק עצמינו לא בהכרח עושה אותנו מאושרים יותר. לפעמים, לגלות אחריות על מישהו אחר מלבד עצמינו והנתינה לאחרים, דווקא יכולים לגרום לסיפוק בעל משמעות. סיפור על אהבה שהיא לא רק אהבה עצמית ועל נתינה שעושה נעים בלב. האיורים של בתיה קולטון בסגנון רטרו, הם ציורים מהפנטים שמספרים את הסיפור בצורה נפלאה ומפורטת. 


כמו כל  ספריה של זרחי זהו ספר שיש בו מסרים בוגרים, המאפשרים לשוחח עם הילדים על אחריות ועזרה הדדית, כיצד מתבטאת הנתינה והאחריות שלהם לאחרים לדוגמא בבית, מה הדברים שהם מוכנים לעשות בשביל האחרים ומה הדברים שאחרים מוכנים לעשות בשבילם וחוץ מזה........אפשר גם לדבר קצת על פינגווינים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה