יום שני, 16 באפריל 2012

הצגת ילדים מומלצת

הקוסם מארץ עוץ, בית לסין בשיתוף המדיאטק
עיבוד לפי ספרו של פרנק באום: דניאל אפרת וגלעד קמחי
בימוי: גלעד קמחי


שיתוף הפעולה הזה בין המדיטק ובית לסין מוציא תחת ידיו הפקה מעולה וזו לא הפעם הראשונה. 
עיבוד צבעוני ולא שגרתי של הסיפור הידוע של פרנק באום, עם הברקות שמרימות את ההצגה מעל כנפי הדמיון. ניכרת מחשבה בפרטים בתלבושות המדהימות, במוסיקה ובשירים שמחממים את הלב.התפאורה היצירתית מהווה שחקן מרכזי בהצגה ומסייעת לגבש את אוירת הפנטזיה שבסיפור, כדוגמאת שדה הפרג שהןא בד אדום מתנפנף, ששוטף כגל את הבמה כולה. 
הסיפור הוא הסיפור המוכר של דורותי שחיה עם דודה ודודתה בקנזס. סופת טורנדו סוחפת אותה ואת טוטו,הכלב שלה, אל מסע הרפתקאות בארץ עוץ המיוחדת. טוטו הכלב, יש לציין, אינו כלב אמיתי אלא בובה המופעלת על ידי שחקנית באמצעות מקלות. טכניקה  זו מוסיפה לחיות ולקסם של הדמות שלכאורה אין לה מלל כלל. 
בדרך הם פוגשים 3 דמויות: דחליל ללא מח, איש הפח ללא לב ואריה פחדן. יחד הם יוצאים יחדיו כדי לחפש את עיר הברקת, בה נמצא הקוסם מארץ עוץ,שיוכל לעזור להם לקבל את מה שחסר להם כל כך:
לדחליל-מח, לאריה-אומץ לאיש הפח-לב ולדורותי-את ביתה בחזרה.
כל אחד מהשחקנים מצליח לתת עומק לדמות אותה הוא מגלם ככלי המנגן סולו בתזמורת, ועדיין  הם מצליחים יחד לייצר הצגה שמנוגנת בצורה הרמונית על ידי תזמורת מנוסה. דמותה של דורותי, כמו גם הדמויות שהיא פוגשת בדרך, מצליחות לגעת ולרגש עד מאד. מיקה ממש החזיקה אצבעות שכולם יצליחו להגשים את משאלותיהם בסוף הדרך.
 שתי דמויות עוצמתיות בהצגה הן דמויותיהן של הפיה הטובה ושל המכשפה המרשעת. קראתי פעם שכאשר דמות יוצרת רגש אצל הקהל,ו לא משנה איזה, משמע שהשחקן מגלם את תפקידו לעילא ולעילא. ואכן כך הוא המקרה כאן. שתי הקצוות של הטוב והרע יוצרים רגשות חזקים אצל הקהל הצעיר. מיקה ממש חששה שהמכשפה הרעה עלולה לנצח ושמחה כאשר לבסוף היא נעלמה באמצעות עזרתה של הפיה הטובה ופיקחותה של דורותי.


הצגה שמכבדת את הילדים ואת עולם הדמיון וגם אותנו ההורים. 
סיפור עלילה מקסים על חברות, על פחדים ועל היכולת להתגבר עליהם, על דמיון ומציאות וכמובן-אין מקום כמו הבית. 


עצות להזמנת הצגות:
עצה 1: בררו על הנחות דרך גופים שונים. לנו יש מנוי של הפיס ואנו מקבלים מחירים מצויינים דרכו ויש כמובן גופים נוספים, חבל לפספס הנחות של כ-30% ולעיתים אף למעלה מכך.
עוד עיצה: שתוף הפעולה בין שני הגופים-מדיאטק ובית לסין הוציא הצגות נפלאות, עליהן אכתוב גם בהמשך. משום כך, אם אתם מתעתדים ללכת למס' הצגות או ללכת כמה יחד, כדאי לשקול לעשות מנוי שעולה כ-300 ש"ח ל-6 כרטיסים משמע כ-50 ש"ח לכרטיס. ממש משתלם! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה