יום ראשון, 15 באפריל 2012

ספרי ילדים מומלצים - מכל הלב (אדל וסימון)

אדל וסימון
כתבה ואיירה: ברברה מקלינטוק, הוצאה מטר


ספר מיוחד המשלב סיפור עלילה ברחובות פאריז ומאפשר לילדים לקחת חלק פעיל בו.
הסיפור  מתרחש בתחילת המאה העשרים. בספר שתי דמויות עיקריות: אדל וסימון, אח ואחות השונים זה מזה. אדל היא הבוגרת והאחראית וסימון הוא השובב והחולמני. אדל באה לאסוף את סימון מבית הספר. בתחילת הדרך סימון מצוייד בבגדים ובחפצים רבים. לאט לאט בדרך הביתה מאבד סימון חפץ בכל מקום בו הם עוצרים.  החפצים מסתתרים באיורים המדהימים, אשר מציינים מקומות ידועים בפריז(בין המקומות בהם הם עוברים: הגן הבוטני, הלובר, כנסיית נוטרדם). הילדים מוזמנים לעזור לאדל וסימון למצוא, בכל מקום בו נעצרים השניים, את החפץ שאבד. הסוף הוא כמובן טוב וכל החפצים מוחזרים לבעליהם המפוזר.
האיורים המדהימים נותנים תחושה שמדובר בספר מתחילת המאה ה-20, הפרטים המדוקדקים גורמים לחיות של האיורים, המוסיפים לתחושת המציאות של הספר. 
לילדים הספר נותן הנאה צרופה מלקחת חלק פעיל בסיפור. למבוגרים זו הזדמנות לחלוק בידע אודות התקופה בה הבגדים וכלי התחבורה היו שונים, אודות צרפת והאתרים הידועים בפאריז וכמובן גם לחשוב בערגה על החופשה הבאה...


לנו יש את הספר כבר מגיל שלוש ומיקה עדיין אוהבת להאזין לסיפור, לעיין בעצמה ולמצוא את הפריטים השונים, וכמובן להמחיזו, כאשר היא אדל הבוגרת והמהנדס משחק בתפקיד סימון המפוזר.


קיים ספר נוסף בסידרה הנקרא אדל וסימון באמריקה.




תגובה 1:

  1. שלום שרית. מאתמול אני קוראת את הבלוג - פשוט מקסים. איזו השקעה ואיזה ידע (כמה כייף למיקה). כבר ביום ראשון נחפש חלק מהספרים בספריה / חנות ספרים.
    אגב אשמח אם תוסיפי לאיזה גיל מומלצים הספרים (לנו יש בת 5 ובן 2.5). בהצלחה וכל טוב.

    השבמחק