יום שלישי, 10 באפריל 2012

הצגת ילדים מומלצת

בגדי המלך החדשים בתיאטרון אורנה פורת
מחזאי: אפרים סידון
במאי: ישראל גוריון
גילאים: 4-9

האגדה  הידועה של אנדרסן בעיבוד מקסים של אפריים סידון ובשפתו המיוחדת והמחורזת. תוסיפו לכך את הבימוי ביד אומן של ישראל גוריון ויש לכם הרכב, שהוא בסיס מובטח להצלחה.  עליו מתווסף גם הדובדבן שבקצפת-להקת שחקנים מצויינת של סמינר הקיבוצים. יחד הם מצליחים להפוך את הסיפור המוכר להצגה מלהיבה, משעשעת ומיוחדת.
ההצגה בנויה כעין הצגה בתוך הצגה. השחקנים נרדמו והם מאחרים להצגה. כדי להספיק הם נאלצים לאלתר בזריזות תפאורה מחפצים שהם מוצאים בסביבה: המיטה הופכת לארמון, השמיכה הופכת לשמלה לבת המלך והאהיל הופך לכתר למלך. כבר כאן יש פה כבר חיבור לעולם הדמיון של הילדים שאוהבים במשחקיהם לתת לחפצים תפקודים שונים מתפקידם המקורי.

במרכז העלילה הילד תום,  מי שצעק :"המלך הוא עירום" באגדה המקורית. תום הוא  ילד נבון שאינו מוכן להיכנע ללחץ חברתי. הוא גם חבר טוב של הנסיכה והם משחקים הרבה יחד.  אביה של הנסיכה, המלך, מתעניין רק בבגדים.  יום אחד מגיעים לממלכה שני נוכלים. הם מתחזים לחייטים ומציגים לפני המלך בגד מבד מיוחד, אותו יכולים לראות רק חכמים. המלך שאינו רוצה להצטייר כטיפש, מזמין אותם לארמונו ומבקש שיתפרו מהבד המיוחד בגד בשבילו. לבסוף הוא צועד בבגדיו החדשים בתהלוכה חגיגית. תום, ילד נבון שאינו תמים, רוצה להוציא את האמת לאור. סידון מסיים את ההצגה במסר פוליטי. המלך מבטיח להקדיש את משאביו לא לבגדים כי אם לבניית תשתיות: לבניית כבישים, בתי ספר וכמובן......למימון הצגות ילדים.

הצגה מקסימה שכיוצאים ממנה ניתן לשוחח עם הילדים: מה התפקיד של תום בהצגה , האם ילדים יכולים להשפיע-במה?, האם צריך להאמין לכל דבר שאומרים לנו? על  לחץ חברתי והרצון להשתייך המשפיע על שיקול הדעת,  מה עושים במקרים של לחץ חברתי. 

מיקה כבר ביקשה פעם שניה. גם המהנדס יצא נלהב ומאושר וגם ביקש פעם שניה. חותמת איכות כפולה ומכופלת.
הבעיה היחידה היא להשיג כרטיסים... אל תתייאשו, תרשמו אפילו ברשימת המתנה בתיאטרון תמיד חוזרים במידה ומתפנה מקום ובדרך כלל יש ביטולים של הרגע האחרון. מי שמנוי למפעל הפיס מקבל הנחה וכרטיס יעלה לו כ-55 שח במקום כ-70 שח . 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה