יום רביעי, 11 באפריל 2012

ספרי ילדים מומלצים מכל הלב (הנסיכה שלבשה שקית נייר)

הנסיכה שלבשה שקית נייר
כתב: רוברט מאנץ', אייר: מייקל מרצ'נקו הוצאה: ידיעות אחרונות, ספרי חמד, טל-מאי


כשטיילתי לי בחנות ספרים כדי לחפש מתנה לחג למיקה, ספר זה צד את עייני. אתם מכירים את התחושה, שאחרי דפדוף ראשוני אתם בטוחים שאתם מחזיקים להיט, שיזכה להרבה סמסים מצד המקשיב הצעיר? 
קניתי את הספר לפני יומיים והקראתי אותו, לבקשת מיקה, כ-10 פעם (בלי הגזמה!) וזה לא כולל את הפעמים שהיא הקריאה אותו לעצמה...


סיפור לא שיגרתי על נסיך ונסיכה.
הנסיכה אליזבת מאוהבת בנסיך רונלד ועומדת להתחתן איתו. דרקון ששורף את הארמון וחוטף את הנסיך, משבש מעט את התוכניות. הנסיכה אליזבת מחליטה לרדוף אחר הדרקון ולהציל את הנסיך. בגדי הנסיכה שלה יחד עם כל תכולת ארמונה נשרפו ולא נותרה אלא שקית נייר שמצאה המשמשת לה כשמלה.הנסיכה מגיעה למערת הדרקון ובאמצעות פיקחותה מצליחה לגרום לדרקון היהיר ליפול עייף ותשוש. היא ממהרת להציל את אהובה, אך זה מסתכל עליה בבוז ואומר לה:"את נראית נורא! את מסריחה כמו מדורה, השיער שלך פרוע ...חזרי אחרי שתתלבשי כמו נסיכה אמיתית".הנסיכה מגיבה במשפט:"אתה נראה כמו נסיך אמיתי, אבל אתה לא שווה כלום". הם כמובן לא מתחתנים והנסיכה אליזבת פוסעת מאושרת לעבר השקיעה.אל תוותרו על הערות המחבר בסוף, מדובר בפנינים של ממש.


מיקה העלתה כמה נקודות/שאלות מעניינות:
1. הנסיך מתעלם מאליזבת כבר ממהתחלה-ניתן לראות זאת בתמונה הפותחת. מיקה העירה שזאת התנהגות מאד לא יפה ולמה היא רצתה להתחתן איתו בכלל אם כבר מהתחלה הוא התנהג אליה ככה (גם כשהיא היתה לבושה בשמלה יפיפיה ושיער מסודר)? 
2. למה הנסיך לא ברח בעצמו? מיקה חשבה שהוא היה פשוט פחדן וטיפש 
3. מה קרה לנסיך בסוף? מיקה חשבה שהדרקון היה צריך לאכול אותו, כי הוא התנהג בצורה מחפירה
4. מה קרה בסוף לנסיכה? למיקה היו כמה השערות לסוף:
א) היא היתה עצובה מידי ולא רצתה להתחתן יותר עם אף אחד
ב) היא מצאה בסוף נסיך אחר שלא היה לו לב של אבן והיה חכם ונחמד והיא התחתנה איתו
ג) היא החליטה לא להתחתן ולקנות זרע בסופרמרקט ולעשות ילדים לבד (נשבעת שזה לא היה רעיון שלי...) 


אפשר להיעזר בנקודות שמיקה העלתה (לא ביקשתי אישור רשמי, אבל נראה לי שזה בסדר). אפשר גם לשוחח עם הילדים על כך שגם נסיכות יכולות להציל נסיכים ומדוע הצליחה הנסיכה להערים על הדרקון, על התפיסה של מראה לעומת יופי פנימי ולפי מה הם בוחרים חברים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה