יום שני, 22 באוקטובר 2018

מקס האמיץ

מקס האמיץ

מקס האמיץ

כתב ואייר: אד ויר

הוצאה לאור: כנפיים, כתר
תרגום מאנגלית: רונית רוקאס


מקס הוא חתול. חתול שרודף אחרי עכברים (זה מה שחתולים צריכים לעשות, לא?). הבעיה היחידה היא שמקס לא יודע איך נראה עכבר. הוא מתייעץ ומברר עם חיות שונות בדרך האם הן במקרה עכבר. התשובה היא שלילית, אך תמיד החיה ראתה בדיוק עכבר מתרוצץ שם בסביבה ומקס האמיץ ממשיך לחפש .
בחיפושיו הוא נתקל בעכבר אמיתי, אך היות והוא לא יודע כיצד נראה עכבר, הוא מאמין לעכבר שאומר שהוא "מפלצת" ושהעכבר ישן שם בצד. מה שמחכה למקס היא מפלצת גדולה, אך מקס, כמובן, לא יודע זאת.
מקס מנסה להתמודד בהתחלה באומץ עם ה"עכבר" הגדול ואף להעירו, אך בסוף הוא מחליט ש"עכברים" זה לא משהו שמתאים לו ולא תמיד חייבים להיות אמיצים והוא מחליט לרדוף אחרי "מפלצות". (זוכרים את העכבר ממוקדם?)

ספר מקסים! סיפור עלילה משעשע עם איורים פשוטים שמתחברים ללב. החזרתיות בחיפוש אחר העכבר מאפשרת לילדים לקחת חלק פעיל בסיפור. הסוף מפתיע ומצחיק. אם תשימו לב בכריכה מקס מאוייר כגיבור על, אז בקריאה הוספתי קצת אפקטיים קוליים של גיבורי על  וזה בהחלט עשה את העבודה. דניאל התפקע מצחוק לאורך כל הסיפור וביקש להקריא את הספר כמה ימים ברציפות (כמה פעמים ביום...). משמע עוד ספר חמישה כוכבים במדד דניאל. 

התכנים מאפשרים לילדים בגילאי 3-5 הזדהות עם סוגיות כגון: אומץ-האם תמיד אני צריך להיות אמיץ? ממה אני מפחד? מה אני עושה כשאני מפחד , כנות-מה קורה כשלא מספרים לי את האמת? כשאני לא מספר? זהות-האם אני תמיד מתנהג כמו שמצפים ממני? מה קורה כשאני רוצה משהו אחר ממה שאחרים מצפים?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה