יום שישי, 25 באפריל 2014

סדנת חבובות-אפרת חפץ



מה עושה אמא עם שתי ידיים שמאליות והמון חשק ליצירה משותפת? מחפשת מישהו שיודע להתגבר על החולשה ולהרגיש תחושת מסוגלות עצמית כדי לאפשר יצירה משותפת.  חיפשתי משהו שכיף לעשות יחד עם מיקה, עם תוצרים בסופו, תמיכה נפשית ואפשרי לבעלי מוגבלויות בכל הנוגע להדבקה וגזירה. 
כך הגענו לסדנת החבובות של אפרת חפץ.
אפרת חפץ עזבה את ההייטק לאחר שגילתה את הבובנאות וכיום היא יוצרת בובות ומעבירה סדנאות בסטודיו שלה באורנית וברחבי הארץ.


הגענו לסטודיו באורנית לסדנא של 4 שעות לערך. אפרת הסבירה בפירוט ובסבלנות כל שלב, עברה ועשתה בקרת איכות (בכל זאת עבר בהייטק...), עזרה לתקן,עזרה לממש רעיונות (גם את ההזויים ביותר) והכי חשוב עודדה. 
כשמסתכלים על הבובות המוגמרות אומרים בלב: "אין מצב, במקרה הטוב תצא לי עז בשילוב של מדוזה עם פרקינסון" ועדיין בסוף הסדנא כל משתתף יוצא עם בובה מעשה ידיו ופרי מוחו הקודח. 

מיקה נהנתה מאד לחשוב על הדמות וניסתה כל מיני שילובים ועצם החשיבה הייתה גורם מהנה לכשעצמו עבורה. בשל העבודה בדבק חם היה צורך כמובן בעזרת מבוגר אחראי (ע"ע אני, באופן מפתיע), אך הדבר לא הוריד מההנאה של הגברת. בסוף הסדנא באו לעולם משה ולולו, בטקס הענקת שמות על ידי מיקה. מיקה והילדים האחרים שיחקו עם הבובות המוכנות והכינו מופעים שונים ומשונים (בזמן שההורים פיגרו מאחור כדי לסיים את הבובות שלהם...) .
התגובות על הבובות היו מדהימות. כולם טענו שהן ממש מקצועיות (יש לציין שמשה של מיקה זכה להתלהבות רבה יותר על היצירתיות שבו.....טוב, לפחות היה לי חלק עם ההדבקה...).



אז אם אתם מחפשים מקום לפרוק את היצירתיות הכלואה, שמוגבלויות ביכולות גזירה והדבקה מתקבלות בהבנה ולא מהוות חסם, עשו לעצמכם טובה ולכו לסדנא של אפרת


והנה קישור לאתר שלה: http://efrathefetz.co.il 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה