יום שישי, 5 באוקטובר 2012

הצגת ילדים מומלצת (אלאדין ומנורת הקסמים)

אלאדין ומנורת הקסמים,תיאטרון אורנה פורת

כתיבה ובימוי: משה בן שושן ורענן פררה, כוריאוגרפיה: רוני ברנדשטטר



תיאטרון אורנה פורת משתף פעולה עם תיאטרון המחול עינבל להצגה איכותית ומרהיבה. במרכז העלילה אלאדין, נער עני הידוע בטוב ליבו, העובד למחייתו בשוק של בגדד. הוא פוגש נערה ששובה את ליבו, אך זו נעלמת לפני שהוא מצליח לברר מי היא.
ג'אפר הוא שר בארמון המעוניין להפוך למלך כל יכול. הוא מגלה את קיומה של מנורה קסומה שבה טמון ג'יני, שדון היכול להגשים כל משאלה. הבעיה היא שרק אלאדין יכול להביאה. ג'אפר מוצא את הנער ומבטיח לו כסף וזהב בתמורה לכך שרק יביא לו מנורה ישנה תוך מערה עתיקה. אלאדין גילה קודם לכך, כי הנערה שפגש הינה יסמין, הנסיכה וההצעה קוסמת לו והוא  מסכים לעיסקה.כאשר הם מגיעים למערה, נדמה כי המערה מתעוררת לחיים וג'אפר נס בבהלה מהמערה בהשאירו את אלאדין  בלי שקיבל את המנורה. בסצינה במערה הרקדנים לבושים בגדי גוף נוצצים ומעניקים מימד מיסתורי לאוצר המתגלה ואולי לשומרים עליו. אלאדין משפשף את המנורה הישנה וממנה יוצא הג'יני ("ג'יני זה כמו ג'ניה רק בלי ההא" כדברי השדון). הג'יני יכול להגשים לאלאדין שלוש משאלות. אלאדין מבקש לצאת מהמערה ולהפוך לנסיך עשיר כדי לזכות בליבה של יסמין. הוא מגיע לארמון לנשף שעורכת הנסיכה, אך ג'אפר, שמודע לבואו, מחליט לנצל הזדמנות זו כדי לקחת את המנורה. הוא מצליח בכך ומשליך את אלאדין לים. אל דאגה, משימתו של ג'אפר אינו צולחת ואלאדין-ניצל. הוא מגיע לארמון ומנסה לגנוב את המנורה בחזרה ומתמודד מול ג'אפר, שהפך למלך כל יכול. כמו בכל אגדה טובה, גם הסוף הוא טוב. אלאדין מצליח לתפוס את המנורה ומשאלתו היא לחזור לעבר בו המנורה לא היתה קיימת. התוצר של משאלה זו הוא גם שיחרורו של הג'יני, הזוכה בחופש לו ייחל. 


השילוב של הטקסט השזור בהומור, התלבושות המדהימות  והצבעוניות והמחול המרהיב יוצרים יחד הצגה שקצרה תשואות רבות מהקהל, גדולים וקטנים כאחד. ראוי לציון בצוות השחקנים הוא תומר בן ארוש ששיחק את הג'יני (שהוא גם המספר בהצגה) בצורה יוצאת מגדר הרגיל בהמון חן ובאנרגיה בלתי נדלית, ובהחלט הוסיף את הדובדבן לעוגת הקצפת הנפלאה. 

ומה עם מסרים? ההצגה גם מאפשרת לדון עם הילדים בהשפעתו של המרדף אחר הכסף והכח על התנהגויות והאם המרדף הזה עושה אותנו באמת מאושרים. ניתן גם להציף עם הילדים את השאלה-מה עושה אותם מאושרים ולשתף מה עושה אותנו כאלה, מה היה קורה אם להם היתה אפשרות להגשים שלוש משאלות.

כששאלתי בסוף ההצגה את מיקה מה היא היתה מבקשת אם היו ניתנות לה שלוש משאלות, היא ענתה:
"שיהיה רק טוב בעולם, שבני אדם לא יפגעו בבעלי חיים ושאני אוכל להיות פיה כדי שאוכל לעוף ולעשות קסמים בעצמי בלי מנורה" אין ספק-ניצול מירבי של שלוש משאלות...


ההצגה מיועדת לגילאי 5-10. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה