יום שישי, 22 ביוני 2012

ספרי ילדים מומלצים מכל הלב (הדב שאהב לבנות מטוסים)

הדב שאהב לבנות מטוסים
כתב ואייר: אוליבר ג'פרס הוצאה: כתר


בזמן האחרון מתחילים להתרחש ביער דברים שונים ומשונים. ענפים נעלמים כך סתם מן העצים. דרי היער חושבים שמישהו גונב את הענפים והם מתחילים להאשים זה את זה. מתברר שלכולם יש אליבי וכך נוצרת לה תעלומה. כדי לפתור את התעלומה מתגייסים כולם לחקור ולחפש ראיות שיצביעו על הגנב. כל אחד מדרי היער מקבל תפקיד בתהליך, אך למרות המאמצים, הם לא מצליחים למצוא קצה חוט לפתרון התעלומה. ואז מגיע עד ראיה שמביא הוכחה לאשמתו של הדב. אחרי בדיקה מסתבר כי אכן הדב הוא גנב העצים. המשטרה עוצרת אותו והוא מובא לפני שופט. מסתבר כי הדב רצה להתחרות בתחרות מטוסי נייר כאבות אבותיו, אך נגמרו לו הניירות ולכן גנב את הענפים. הדב צריך לפצות על מעשיו באמצעות נטיעת עצים חדשים וכך הוא אכן עושה. הוא אף זוכה לעזרה בתמורה-כולם אוספים את מטוסי הנייר הישנים ועושים מהם מטוס גדול שאפשר לדב לזכות בתחרות ה112 להטסת מטוסי נייר.


ספר מיוחד שבו האיורים הם חלק משמעותי בעלילה. לאורך הספר, ניתן לראות את הדב שגונב בסתר את הענפים, שמכין דפים וכך יכולים הילדים לסייע בפתרון התעלומה.  האיורים המקסימים מאפשרים לשוחח עם הילדים ולאפשר להם לתאר את המתרחש או העתיד להתרחש בסיפור. אנחנו גם צחקנו מהרבה איורים לאורך הספר, שצריך לשים אליהם לב לדוגמא: האליבי של בעלי החיים השונים, הינשוף שמפספס ברגע האחרון את הענף שנעלם וגם מסדר הזיהוי שנערך לדב (בו נוכחים דב קוטב ענק, דב קואלה קטן ודב צעצוע פיצפון לצד דב הגריזלי...) 


אפשר לשוחח עם הילדים על נושאים רבים כל כך. ראשית, ניתן להסביר שם מונחים מעולם המשפט כגון אליבי, שופט, תובע ועוד. ניתן כמובן לשוחח על מה קורה שחסר לך משהו אבל יש לאחר-כיצד נוהגים. 
מיחזור הוא נושא שניתן להציף באמצעות הדגשת פתרון החיות לקחת את הניירות ולעשות מהם נייר גדול ולא לקחת עוד ניירות או לחטוב עצים, ניתן לשוחח מה עוד ניתן לעשות מחומרים ממוחזרים וגם על אקולוגיה ועל מה הנזק בחטיבת עצים לסביבה ולבעלי החיים ומה אנו יכולים לעשות כדי לשפר את המצב. 


וניתן גם לשחק קצת: אפשר למצוא את מי כל חיה מאשימה או מי מואשם על ידי מי, מה האליבי של כל אחת מהחיות. מצורפים גם 4 תרשימים  לבניית מטוסים-לי עם שתי ידיים שמאליות יצא מעין מטוס מתרסק שכזה, אבל אני בטוחה שעם די אימון בסוף זה יצליח. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה