יום שלישי, 12 ביוני 2012

ספרי ילדים מומלצים מכל הלב (מרק אבנים)

מרק אבנים
כתב ואייר: ג'ון ג' מות. הוצאה: כנרת, זמורה-ביתן, דביר


סיפורם של שלושה נזירים שחיפשו מהו סוד האושר. הם היגיעו לכפר, שתושביו היו חשדניים כלפ זרים ואף לא נתנו אמון בשכניהם. אנשי הכפר היו מרוכזים בעצמם ועשו כל אחד למען עצמו. כשהיגיעו הנזירים לכפר אף אחד לא קיבל את פניהם וכל אנשי הכפר התכנסו בבתיהם. המבוגר משלושת הנזירים אמר כי אנשי כפר זה אינם יודעים מהו אושר ולכן יראו להם כיצד להכין מרק אבנים.הנזירים החלו לאסוף ענפים ולהדליק מנורה. הניצן הראשון לעזרה היגיע בדמותה של ילדה קטנה שעזרה להם למצוא 3 אבנים חלקות, שהם הבסיס למרק.  לאט לאט התפשטה השמועה כי 3 נזירים מכינים מרק מאבנים וכולם באו לראות הכצעקתה. לאט לאט תרמו כל אחד מאנשי הכפר מצרכים למרק ולבסוף המרק היה מוכן. כל אנשי הכפר התכנסו ואכלו יחדיו כפי שלא עשו זמן רב. בסוף הערב, ארחו אנשי הכפר בנדיבות את הנזירים והבינו שעזרה הדדית גורמת לאושר רב לכל הנוגעים בדבר ובמילותיו של הנזיר הזקן "להיות מאושר זה פשוט ממש כמו להכין מרק אבנים"




סיפור מקסים  המבוסס על אגדת עם אירופית, המראה כיצד כאשר אדם מרוכז רק בעצמו הוא אינו בהכרח מצליח להיות מאושר, אבל כאשר הוא ואחרים נותנים זה לזה בסופו של דבר הם מייצרים משהו שעושה לכולם נעים בלב.


גם האיורים מקסימים ומאויירים בפשטות המעניקה זרימה התומכת עד מאד ברוח העלילה. 


אפשר לשוחח עם הילדים על הסיבות להתנהגות אנשי הכפר בתחילת הסיפור, מה גרם להם להיפתח ולתת למען הכלל, האם תמיד צריך לתת גם כאשר זה אומר לוותר על רצונך, מה זה אומר להיות מאושר בעיניהם, מה עושה אותם מאושרים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה