יום שלישי, 5 ביוני 2012

ספרי ילדים מומלצים מכל הלב (הטיול הגדול של מקס)

הטיול הגדול של מקס


כתב ואייר: דובי קייך הוצאה: כנרת, זמורה ביתן, דביר


בשיטוטי הרבים אני מחפשת ספרים שנותנים ידע ועדיין עושים זאת בעטיפה שעושה נעים בלב. כזה הוא הספר "הטיול הגדול של מקס". זהו מעין אטלס לא שגרתי. סיפור העלילה הוא של סיפורם של מקס וחבריו. מקס מקבל כרטיס טיסה מסביב לעולם מחבריו (איזה חברים!).
הוא מבקר במקומות שונים ועורך מעין יומן מסע עם רשמיו, ידע שרכש וכמובן תמונות שצילם. בנוסף לידע על תרבויות ומקומות שונים, מתלווה לכל ביקור שכזה, גם סיפור בקומיקס של מקסם וחבריו. הסיפורים גם מצחקים וגם משתפים בעובדות נוספות או ממחישים אותן בדרך ייחודית.  דובי קייך יצר פנינה של ידע שחושפת את הילדים לקומיקס וגם מאפשרת הרחבת הידע בדרך מיוחדת עד מאד.


ממתק מומלץ שלא מזיק לשיניים ...ספר שגם אתם תיהנו ממנו ותרכשו ידע כדוגמאת: מה אופייני לציפור הקיווי מניו זילנד? למה פרח הרפלסיה המרהיב מדיף ריח של זבל? מה זה סוס טרויאני? למה באגם טיטיקאקה האינדיאנים בונים את בתיהם על המים? ועוד ועוד


מיקה גילתה את הקומיקס באמצעות הספר הזה וכך גם רכשנו את הספר "ארתור מסביב לעולם" (הוצאת עם עובד), שהוא ספר קומיקס טהור שמספר על חברו של מקס, ארתור הדב ומעלליו. מיקה כבר זוכרת את הספר בעל פה ונהנית לספר לעצמה וצוחקת וצוחקת......מה עוד צריכה אמא פולניה...ידע וצחוק 


לפמיניסטית הקטנה שלי הפריע שכל הדמויות הן של בנים והיא ביקשה קצת לגוון-לתשומת לב המחבר....

הספר מיועד לגילאי 6-8 בהצהרת ההוצאה. אנחנו אוהבים אותו כבר מגיל 4 ולכן זה תלוי בחיבור של הילד ושלכם למידע ולדרך בה ניתן הידע. 

2 תגובות:

  1. הספרים של ארתור מקסימים. הקטנה שלי קיבלה מתנה ליום ההולדת והיא לא מוכנה ללכת לישון עד שאני או אבא שלה קוראים לה.

    השבמחק
  2. מכירה את זה:) הבנתי שצריך לצאת ספר נוסף בחודשים הקרובים.

    השבמחק