יום רביעי, 30 במאי 2012

ספרי ילדים מומלצים מכל הלב (מנגינה כחולה עם תלתלים)

מנגינה כחולה עם תלתלים
כתב: אלדד כהן, אייר: דיויד הול, הוצאה: עם עובד


ספר שגורם לבחון מה הדברים שעושים לנו נעים בלב וכיצד לפעמים אנחנו מאבדים או שוכחים אותם. כיצד, לפעמים, צריך לעשות הפסקה קטנה, להיות בשקט ולמצוא אותם שוב. השפה, העלילה והאיורים שלובים אלה באלה ליצירה מופלאה המצליחה ליגוע במיתרי הלב של הקטנים ושלנו, הגדולים. ספר שהפיל אסימונים לי לא פחות משהיה נעים למיקה להקשיב לו. 


סיפורו של ילד שלא הצליח להירדם. כל מה שניסה לעשות עזר. לפתע, הופיעה מנגינה כחולה עם תלתלים, שגרמה לו שמחה והזכירה לו שאיתה הוא נרדם כמה פעמים. הוא חיכה שהיא תתקרב ותיגע, אך היא נעלמה. הילד מתחיל במסע לחיפוש המנגינה. הוא נתקל בנגן רחוב ומבקש ממנו לנגן בשבילו, כך אולי תחזור המנגינה. הנגן נענה לבקשה, אך המנגינה הכחולה עם התלתלים לא נמצאה בשום מקום. אישה שפוגשת את השניים, מספרת להם שבהמשך הרחוב גרה השרה למנגינות נעלמות והיא ודאי תדע מה לעשות. הילד מספר לשרה על המנגינה ועל הרגשות שהיא עוררה בו. השרה מנסה לסייע ומביאה מנגינות רבות, אך אף אחת מהן אינה המנגינה המבוקשת. השרה אומרת: "לכל אחד מנגינה משלו, לפעמים היא באה הולכת ולפעמים צריך להגיע למקום שקט, שם היא שוב תוכל לצאת". הם פוסעים יחד כולם אל חוף הים. כשהילד מביט אל הגלים העולים ויורדים, הוא מצליח לראות שוב את המנגינה שלו . היא נוגעת ומדגדגת לו בכל הגוף והוא מאושר. כך מצליח הילד לעצום סוף סוף את עייניו ולהירדם. 


ספר שנוגע ברבדים רבים כל כך המאפשרים שיח מגוון עם הילדים. אנחנו שוחחנו על דברים שעושים לנו נעים בלב, האם אפשר לאבד את הדברים האלה ואיך ניתן למצוא אותם שוב. מומלץ גם לשתף בחוויות שלכם ולא רק לשמוע מהילדים. אנחנו גם דיברנו על הצורך להיות לבד ל'פעמים ולא רק ביחד, על לשתף כשמשהו קשה או סתם לא נעים בלב.  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה