יום ראשון, 27 במאי 2012

ספרי ילדים מומלצים מכל הלב (סעודה אצל המלכה)

סעודה אצל המלכה
כתבה ואיירה: רותו מודן, הוצאת עם עובד


ספר קומיקס לילדים הוא לא משהו שכיח בנוף הספרים. רותו מודן היא אחת המאיירות המשעשעות והייחודית ואיוריה מלווים את רבים מספריה של נורית זרחי. בספר זה היא יוצאת לעצמאות גם בכתיבה ויוצרת פה פנינה לילדים.


אנחנו ההורים משתדלים תמיד לתת את הגבולות להתנהלות בחברה לילדינו. הספר הזה, בדרכו הייחודית והמצחיקה, מדבר על גבולות אלה.
הספר מדבר על נינה, שהוריה כל הזמן מעירים לה על נימוסי השולחן שלה. אביה אף אומר לה שעם נימוסי שולחן כאלה תהיה לה בעיה אם מלכת אנגליה תזמין אותה לארוחה. באותו רגע נשמע צלצול בדלת.........משלחת ממלכת אנגליה באה להזמין את נינה לסעודה. מטוס פרטי ממתין להטיס אותה לאנגליה, לארמון בקינגהם. באולם גדול, נערכת הסעודה. אל השולחן מוגשים מטעמים מוזרים שנינה כלל לא אוהבת והיא מבקשת מהמלצר את המאכל האהוב עליה-פסטה עם קטשופ. על השולחן מונחים מגוון של סכינים ומזלגות, ונינה לא יודעת באיזה מהם ניתן לאכול פסטה. היא מתייעצת עם אדמירל זעוף שלצידה והוא אומר לה לאכול איך שהיא רגילה וכך היא עושה. היא אוכל את הפסטה עם הידיים, שואפת אותה לפה, אוכלת בעמידה ומאד מאד נהנית. מבטים ננעצים בה בתדהמה על נימוסיה הקלוקלים. המלכה שואלת אותה לפשר התנהגותה ונינה חוששת שבשל נימוסי השולחן הלוקים בחסר היא עוד עלולה להיכנס לבית הכלא. היא עונה למלכה שהיא אוכלת כך, כי זה פשוט יותר טעים. המלכה מחליטה לבחון בעצמה את הנושא. וכך המלכה והאצילים מתחילים לאכול בפה פתוח, לירוק אפונים, לאכול מהכלי המרכזי ועוד ועוד. המלכה מחליטה שמעכשיו יאכלו באנגליה בצורה זו, אבל רק באירועים חגיגיים. נינה מוזמנת להגיע שוב וללמד את אנשי הממלכה עוד דברים נהדרים. ספר על ילדה ג'ינגית קטנה, עם גרביים לא תואמות, שבסופו של דבר  נותנת נקודת מבט שונה למבוגרים ומצליחה להשפיע על התנהגותם.


מיקה מאד התחברה לקומיקס הייחודי ולעלילה המשעשעת. הספר חושף את הילדים לצורה אחרת של סיפורים ולכן מומלץ לשוחח עימם על מה זה קומיקס בכלל. ניתן, כמובן, גם לדבר על הכח של הילדים להשפיע על דברים ולומר דברים כפי שהם רואים אותם ולנסות לשכנע.  נקודה נוספת שניתן להציף היא נושא הגבולות ומשמעותו בתחומים שונים שיותר בעייתים אצלכם. חוץ מזה.......פשוט ממתק. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה