יום רביעי, 1 בנובמבר 2017

חדרי בריחה -לברוח לעולם אחר

אז מה זה בכלל חדרי בריחה?

חדרי בריחה לרוב בנויים ממספר חדרים. באמצעות שיתוף פעולה צריכים הנעולים בחדר למצוא רמזים, לפתור חידות, לפענח צפנים תוך שימוש באביזרים שונים הנמצאים בחדר וזאת  כדי להצליח להימלט מהחדר בזמן נתון (כשעה). לרוב יש נושא או סיפור מסגרת לחדר, תפאורה ותלבושות המכניסים את המשתתפים לעלילה הנרקמת.
לפני הכניסה למשחק מועברת הדרכה על ידי המפעיל בעל פה או באמצעות סרטון המתאר את המשימה. המפעיל הוא גם מי שיכול לסייע בעת הצורך והוא מתקשר עם המשתתפים במהלך המשחק.
בפעם הראשונה שנכנסנו 2 אימהות עם 2 בנות 9 וחצי לחדר בריחה. 2 אימהות באיבוד.  לא ממש הבנו מה רוצים מאיתנו (ואנחנו מגדירות את עצמינו כאינטילגנטיות...). גם ההסבר הראשוני לא ממש הכין אותנו לצפוי. נכנסנו לחדר שהיו לנו 60 דקות לצאת ממנו. הרמזים לא התחברו לנו. הקונספט לא היה ברור אבל אז הבנות הגיעו לעזרתינו. הן הצליחו למצוא את עצמן  ביתר בקלות ובמהירות. כנראה שעם הזמן החשיבה שלנו, המבוגרים, הופכת להיות מעט יותר מקובעת. קיבלנו רמזים והצלחנו בסופו של דבר לצאת מהחדר (מזל שלא הלכנו בלעדיהן).
עם הזמן, חווינו אבולוציה גם בחדרים שהגענו אליהם הן ברמת הקושי והן ההשקעה בתפאורה, בסיפור ובאביזרים וכן במיומנויות העבודה שלנו כצוות סינרגטי. אנחנו כל כך נהנות והבנות ממש מבקשות ומאז בכל חופשה אנו הולכות לחדר לחדר בריחה אחד. אנחנו כבר שועלות ותיקות ומאחורינו כבר חמישה חדרי בריחה.

חדר הבריחה האחרון שהיינו בו ראוי בהחלט לציון, "שרלוק" בראשון לציון והוא היה המהנה ביותר עד כה. הכניסה מרשימה ואסתטית, צפינו סרטון שהכניס אותנו למשימה בצורה מוחשית, סיפור מסגרת מצויין עם חידות מאתגרות שמשתלבות בתוכו בצורה טבעית ולא מלאכותית, תפאורה מצויינת, שימוש בטכנולוגיה (מודה שהבנות הצליחו נפלא בקטע הזה...בכל זאת בעידן המערות לא היינו כל כך מפותחים...) ולא במנעולים וצפנים, חשיבה מחוץ לקופסא ומפעיל קשוב.

הקונספט של חדרי בריחה  הוא בילוי משפחתי מומלץ ביותר ועדיין ישנם כמה דגשים שחשוב לי לתת:
1.      מחיר ממוצע של חדרי בריחה הוא כ 100 ₪ לאדם. יש מקומות שיש הנחות לאוכלוסיות שונות ובהם גם ילדים (משום מה אימהות הן לא אוכלוסיה מיוחדת...)
2.      אם אתם אם ילדים תבדקו ביקורות קודמות על החדר. מומלץ להתקשר ולבדוק שהחדר אכן מתאים למשפחות עם ילדים.
3.      אם טרם הייתם בחדרי בריחה בדקו שהרמה בו סבירה למתחילים. החוייה עלולה להיות מתסכלת אם אתם "קופצים מעל הפופיק". ברגע שהבנתם את הקונספט תוכלו לטפס הלאה.
4.      אני ממליצה מאד על האתר http://www.escape-rooms.co.il/  לקרוא ביקורות קודמות ודירוגים. קראו מה אנשים אהבו, אם אתם מתחברים לחדר מהסוג הזה ו גם אם הכל מדהים קראו  גם  את הביקורות הפחות טובות, כדי לראות אם הדברים שהפריעו לאחרים, עלולים להפריע גם לכם.
5.     אני באופן אישי מתחברת פחות לחידות עם צפנים, מפתחות וקודים. יש חדרי בריחה שזהו עיקר הפעילות בהם. בדקו אם זה הוא אכן אופי החדר.


2 תגובות:

  1. שיחקנו באסקייפ רום בשני החדרים, היינו 6 חברים - אחלה דבר! יש עוד הרבה חדרי בריחה טובים בארץ. היינו גם במתחם של חדרי הבריחה בחיפה. יש להם שם 4 חדרי בריחה ונראה לי הם בונים עוד 3. היינו ב-סוכן 007, שר הטבעות. הינה קישור https://www.questroom.co.il/

    השבמחק
  2. The ion titanium hair color and color
    The ion samsung watch 3 titanium titanium hair color and color by the mens titanium wedding bands manufacturer camillus titanium are known for their high heat and high resistance in the mens titanium earrings body. These hair color variations vary depending camillus titanium on the color of the

    השבמחק