יום שני, 21 במאי 2012

ספרים מומלצים מכל הלב-(הנסיכה מראלה)

הנסיכה מראלה
כתבה: ג'וליה דונלדסון איורים: לידיה מונקס הוצאה: כנרת, זמורה ביתן, דביר


אני מודה שכשמצאתי את הספר תהיתי לקנקנו משתי סיבות: האחת, ג'וליה דונלסון כותבת לרוב ספרים לגילאים צעירים  (הענק הגנדרן, טרופותי ועוד). ושנית, ספר על נסיכה......שוב, גיבורה שהיא נסיכה. התבדיתי לחלוטין. הספר הנסיכה מראלה מספר על ילדה ושמה אלן. אלן היא ילדה רגילה לגמרי. יום אחד היא מסתכלת במראה וממנה יוצאת בבואתה, דמות בשם הנסיכה מראלה. הנסיכה מראלה היא ילדה שובבה, עם דמיון פורה, שמסבכת בכל פעם את אלן בצרות, בשל הדמיון שביניהן ובינתיים היא חוזרת אל המראה בעוד אלן צריכה להתמודד עם תוצאות מעשיה.
 לאורך הסיפור לא ברור האם מדובר בדמות אמיתית או ביציר דמיון. בכל מקרה, נראה כי אלן "ילדה טובה ירושלים" מצאה לה אפיק שבו היא יכולה להתנהג בשובבות ממש כדמותה של מראלה שעושה זאת בחן, הומור, בביטחון עצמי ובתבונה רבה. 


הספר מתובל בהומור רב ומיקה צחקה רבות במהלך הקראת הספר . הילדים יוכלו להזדהות בקלות עם דמותה של מראלה השובבה ויעלצו למשמע עלילותיה. 
הספר מעולה כספר ראשית קריאה לגילאי 6-8 ומתאים להקראה לילדים קטנים יותר בפרקים בודדים, כאשר כל פרק הוא סיפור בפני עצמו. 




ומשהו לקינוח.......למיקה במקום מראלה היה את אלוהים. יום אחד, נכנסתי לחדר וחשכו עיני-תוהו ובוהו. ביקשתי ממיקה לסדר מיד את החדר והיא אמרה:" אמא, זה לא אני זה אלוהים שירד מהשמים ובילגן את כל הדברים, אז שהוא יסדר" 




בסידרה שני ספרים נוספים: "הנסיכה מראלה והנעלים המכושפות" ו"הנסיכה מראלה והסוס המעופף". 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה