יום ראשון, 1 באפריל 2012

ספרי ילדים מומלצים מכל הלב (מפלצולה)

מפלצולה
כתבה: רחלי בהרל, אייר: אודי טאוב. הוצאה: יסוד


כשמיקה פחדה שיש נחש במיטה או מכשפה רעה, ניסיתי למצוא דרכים להתמודד עם המצב באמפטיה ועדיין בצורה יעילה.אחרי שבדקנו שאין שוב דבר מפחיד מתחת לשמיכה, מתחת למיטה ובשום מקום מסתור אפשרי אחר, זינק למוחי רעיון (מסתבר שרעיונות טובים קופצים להם בשעת לחץ, במיוחד בשעת הלחץ שתיים בלילה). הצעתי לחש קסמים שעובר בדורי דורות ומעלים כל מפלצת, מכשפה וכל פחד :"פוצ'ולולו, פוצ'ולולו ו........פוף". חזרנו על הלחש שלוש פעמים. מיקה אמרה שאם בחלום  תגיע דמות מפחידה היא מיד תתמודד מולה עם לחש הקסמים. מאז, גם כאשר חברים מפחדים, מיקה מלמדת אותם את לחש הקסמים (אני שוקלת להרוויח מזה כסף על זכויות יוצרים).

הספר "מפלצולה" מספר גם הוא על התמודדות עם הפחד הטבעי כל כך של ילדים ממפלצות ומחושך. באמצעות דיאלוג הומריסיטי בין אם לבנה, מצליח הספר לגעת בפחד וגם להראות שהשד (תרתי משמע) לא נורא כל כך. אמא מנסה להציף רעיונות שונים להתמודדות עם המפלצת ולבנה יש תמיד תשובה כיצד המפלצת עדיין יכולה להגיע אליו. בסוף, נכמרים רחמיו של הילד על המפלצת האומללה שצריכה לעבור כל כך הרבה מכשולים ואפילו מחליט לתת לה שם ולהזמין אותה הביתה. האיורים המקסימים של אודי טאוב מוסיף הומור לטקסט ומסייע להאנשת המפלצת. 
קניתי את הספר כחלק מערכת ההתמודדות עם הפחדים. מיקה נהנתה וצחקה מאד ואפילו אמרה בסוף: "אמא, זה נורא פשוט. הוא מהתחלה היה צריך לעשות "פוצ'ולולו" והפחד היה נעלם".


 ניתן לשאול במהלך הקראת הסיפור ולפני תשובת הבן, האם הילד חושב שזו דרך לעצור את המפלצת ואולי יש לו דרכים אחרות לעצור אותה. אפשרי לברר מדוע הבן הסכים בסוף שהמפלצת תבוא אליו הביתה, האם הילד שלכם אולי היה קורא לה בשם אחר. אפשר לשוחח עם הילד מה אפשר לעשות כדי להתמודד עם הפחדים שלו לאור הסיפור. 

ספרי ילדים מומלצים

ספרי ילדים איכותיים 

ספרי ילדים מיוחדים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה