יום רביעי, 28 במרץ 2012

ספרי ילדים מומלצים-מכל הלב(סדרת ספרי אוליביה)

משום מה, מאד קשה בזמנים מודרניים אלה, למצוא ספרים שבהם קיימת גיבורה חיובית, שבנות יכולות להזדהות איתה . לאחר חיפושים מעמיקים (כבר חשבתי לשנות קריירה לארכיאולוגית...) הצלחתי לדלות מספר ספרים שכאלו, שבהחלט אפשר להקריא גם לבנים:).



אוליביה , אוליביה מקימה תזמורת ואוליביה מצילה את הקרקס.

כתב ואייר איאן פקלונר. הוצאת מחברות לספרות.

שלושה ספרים מסדרת ספרים שהגיבורה שלו היא חזרזירה ייחודית שובבה ובעלת תושיה.  איאן פלקונר כתב ספר ילדים שמעלה חיוך על שפתי. הילדים מזדהים עם הדמות והדברים שהיא עושה, וההורים בהחלט ימצאו את עצמם בדמות האם שמנסה לשים גבולות ואת ילדיהם בדמות של אוליביה שבחינניות מנסה להפירם. 
סידרת ספרים מקסימה בלי מלל רב, אשר הציורים שבה מעבים היטב את העלילה גם בלי מילים. 
מיקה מאד אהבה בכל סידרת הספרים, את הפעלולים הקוליים שאמא עושה לדוגמא כשאוליביה קופצת על הטרמפולינה או הקולות של המעידה של אמא של אוליביה כשהיא נתקלת בכל הצעצועים וכלי הנגינה שאוליביה השאירה פזורים בחדר.


בכל סדרת הספרים ניתן להתייחס לסוגיות של העזרה בבית,האחריות שלי על ההתנהגות שלי, כיצד לפעמים רוצים לעזור אבל בסוף נשאר בלאגן, ההתארגנות בבוקר-למה זה כל כך קשה וכיצד ניתן להפוך את הדברים ליותר קלים, האם זה טוב להיות כמו כולם? איך מצליחים לשמור על הייחודיות? ההתייחסות לשקר מול אמת.


תגובה 1:

  1. שרית היקרה
    סוף סוף אמהות נוספות יכולות להיחשף לבחירותייך הנבונות בנושא ספרות ולהנות מהגיגייך הנפלאים בכל הקשור לחיים,הורות וכמובן...לקומפלקסיות הנשית שאחרי הלידה( כמו משקל).
    במשך שנים ניסינו לשכנעך לפתוח בלוג ולשתף את כולם באוצרך התרבותי.אנו שמחים שמצאת את הזמןועשית זאת סוף כל סוף.
    מדפי הספרים בביתנו מלאים בספרים שהומלצו על ידך (ואלו הם האהובים ביותר על ילדנו). כל הספרים שהומלצו על ידך הנם ספרים רלוונטיים לגילם של הילדים ולעולמם;ספרים המפתחים דיאלוג עם הילדים הן על העולם החיצוני הסובב אותם והן על עולמם הפנימי החבוי בתוכם.
    באהבה גדולה
    רויטל

    השבמחק